Lončarić u Poslovnom dnevniku: Budućnost je u kooperaciji i specijalizaciji!

Strateška promišljanja o poziciji prerade drva su sve rjeđa, a zapaženi komentar sektorskih prilika ostvario je u Poslovnom dnevniku Juraj Lončarić, kolumnist časopisa Drvo&Namještaj iz Milana. Velike dohodovne serije u industriji su prošlost i danas predstavljaju estetski tipiziranu i ekonomičnu proizvodnju jeftinog namještaja. Dokazano je da je sinergija “malih” i “velikih” u svijetu otvorene i potpune tržišne konkurencije rješenje koje je teško izostaviti. Usto, svako malo i veliko proizvodno poduzeće trebalo bi nastojati, a to nije lako ni jednostavno, razlikovati se u jednoj ili više vrijednosti od konkurenata. Težiti originalnom pozicioniranju u konkurentnom tržišnom okruženju. Primjena strategije diferencijacije proizvoda i procesa je do sada najbolji poznati put u konkurentnost i osvajanje naklonosti kupaca i krajnjih korisnika, piše Lončarić koji predlaže pokretanje lokalnih drvnih klastera u kojima bi različite faze i radne operacije decentraliziranog tehnološkog i poslovnog procesa izvršavale pravno i upravljački neovisna proizvodna i uslužna mala poduzeća. Zadaća “malih” je art dizajn s većom dodanom vrijednosti, u inovativnim projektima namještaja za izbirljivije kupce. Kako povećati dodanu vrijednost dobara kojima je drvo sirovina te kako se organizirati da mala gospodarska poduzeća iz finalne prerade povećaju izvoz? U ovom članku Juraj Lončarić je postavio zanimljiva pitanja i predložio moguće odgovore u obliku specijalizacije u distriktima-klasterima kroz koje drvna industrija može pronaći kvalitetne razvojne smjerove www.poslovni.hr

 

Comments are closed.