Turski trgovci se udružuju protiv IKEA-e

Kohlbach / KBE Bioenergie

Oko 350 trgovina namještaja lociranih u europskom dijelu Istanbula u tzv. Modoko kompleksu namjerava realizirati veliko proizvodno ulaganje i stvoriti MODOKO brand kojim bi parirali švedskoj IKEA-i koja je 2005. godine svojim dolaskom u Istanbul i lociranjem trgovine u njihovoj neposrednoj blizini jednostavno preotela veliki dio kupaca koji su godinama prije kupovali namještaj isključivo od malih trgovaca u tom istanbulskom kvartu poznatom po koncentraciji butik trgovina s namještajem. Inače taj «namještajski bazar» zapošljava 5.000 ljudi a još 20.000 ljudi izvan kompleksa radi namještaj za njihove potrebe. Trgovci su formalizirali svoju suradnju osnovavši tvrtku čiji direktor poručuje da će sada u cijeli projekt uključiti sve važne strane, od vlade do gradske uprave i sukladno tome tražiti konkretnu financijsku pomoć kojom bi se kupci ponovno vratili u turske trgovine. Izgradnjom vlastite tvornice žele se smanjiti ulazne cijene i ujednačiti kvaliteta, a krajnji cilj je stvaranje svjetskog branda namještaja MODOKO. S druge strane IKEA, čije je trgovine u Istanbulu i Izmiru od njihovog otvaranje posjetilo oko 10 milijuna ljudi nastavlja sa svojom prepoznatljivom politikom širenja na turskom tržištu i priprema otvaranje još jedne mega trgovine u azijskom dijelu Istanbula, u Ankari, te u Izmir Bornova.