„SADiti JE BITNO“: Umjetničkom instalacijom u centru Zagreba skrenuta pozornost na važnost očuvanja šuma

U okviru programa proslave 100. godišnjice rođenja Josepha Beuysa, jednog od najutjecajnijih i najkontroverznijih umjetnika 20 stoljeća, od 19. do 24. svibnja na Trgu žrtava fašizma u Zagrebu bila je postavljena umjetnička instalacija “SADiti JE BITNO” kojom je umjetnica Lucija Žuti izrazila svoj stav o sječi hrvatskih šuma. Instalacija je nastala u produkciji udruge Domino, a u sklopu projekta Vizualna konstrukcija političkog: 100 Beuysa koji su zajednički osmislili Goethe-institut Kroatien i Subversive Festival.  Podržali su je Požgaj Grupa i europski projekt ACT: Art, Climate, Transition.

Instalacija se referirala na Beuysov happening koji je započeo 1982. na documenti 7 pod nazivom „7.000 hrastova – gradsko pošumljavanje umjesto gradske uprave” (7.000 Eichen – Stadtverwaldung statt Stadtverwaltung). Riječ je o jednoj od najpoznatijih akcija Josepha Beuysa, koji je uz pomoć građana Kassela posadio 7.000 hrastova i stvorio, kako ju je nazvao, socijalnu skulpturu.

Umjetnica je postavila sedam hrastovih trupaca oko HDLU-a, a na svakom su se nalazila dva natpisa. Jedan natpis glasio je „SADiti JE BITNO”, a drugi se sastojao od izmijenjene verzije logotipa Hrvatskih šuma pored kojeg stoji: „Dolje s Medvednicom! Želimo nesmetan pogled na Alpe!”

U sklopu projekta održan je i okrugli stol na kojem se raspravljalo o brojnim pitanjima, kao što su: Treba li nam više šuma? Treba li nam više drveća u gradovima? Kako pomiriti ekološke i ekonomske interese? Postoje li propusti u gospodarenju šumama? Koji su osnovni problemi i kako bi se gospodarenje šumama moglo unaprijediti? Koju ulogu u gospodarenju igraju Hrvatske šume, a koju privatni šumoposjednici? Mogu li građanske akcije mijenjati ustaljene prakse i ukazivati na propuste? Koja je uloga umjetnika u tome? i druga. 

Comments are closed.