Na Zagrebačkom velesajmu završeno je 46. izdanje najvećeg domaćeg sajma namještaja – Ambiente. Na svečanom otvorenju Dina Tomšić, direktorica ZV-a najavila je povećanje broja izlagača i površine, a službene brojke nakon sajma također govore da je Ambientu posjetilo 21.259 posjetitelja uz nastavak rasta broja poslovnih posjetitelja za 15% u odnosu na prošlu godinu.
Unatoč optimističnim podacima organizatora, izlagači ipak ne dijele optimizam. Jedan od njih je i Daniel Smiljanić, vlasnik tvrtke Pan Parketi i predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, koja je bila jedan od glavnih partnera u organizaciji sajma: – Iskreno, više sam očekivao od ovogodišnje Ambiente, pogotovo što je bilo dogovoreno da će biti više izlagača koji će upotpuniti sektor gradnje drvom i što je izložbena kategorija drvo u graditeljstvu bila smještena u posljednjem paviljonu.
Da je interes slabiji, dalo se naslutiti već nakon svečanog otvorenja kad je u paviljonu 5 započeo središnji stručni skup s prisustvom ministrice poljoprivrede Marije Vučković i glavnih sektorskih protagonista uz moderiranje urednika s HRT-a Mislava Togonala. Svega 30-ak sudionika je pokazalo interes za važne sektorske teme, a dojam oskudne posjete dijelili su stručni posjetitelji, kao i većina izlagača.
Tradicionalno kritične stavove o nastupu hrvatskih tvrtki na sajmovima ima i vlasnik Prostorije Tomislav Knezović, koji smatra da se neke stvari mogu promijeniti u budućnosti te da je velika uloga izlagača u privlačenju publike: – Posjetitelje trebamo dovesti mi proizvođači. Organizatori Ambiente tu mogu malo učiniti. Onaj moment kad će se stvoriti kritična masa kvalitetnih proizvođača s dodatnom vrijednošću, tada će porasti i interes posjetitelja, što domaćih, što internacionalnih.
Kako bi Ambienta doživjela jubilarno 50. izdanje, trebat će u narednom periodu unaprijediti mnoge elemente izlaganja, kako u smislu kvalitete proizvoda, tako i u privlačenju poslovne publike što je evidentan problem već dugi niz godina.