NOVA NAJAVA RECESIJE: Daljnje oscilacije u prometu njemačke industrije namještaja

Njemačka već neko vrijeme bilježi blagi pad i stagnaciju u gospodarskim pokazateljima. Osim za Njemačku to je loša vijest i za druge europske zemlje, a ponajviše za one male kao što je Hrvatska i zemlje JIE. Pad je zabilježen i u industriji namještaja, a prema podacima Njemačkog udruženja industrije namještaja (VDM) ukupni promet smanjen je za – 1,5%.

Domaće poslovanje bilježi pad od 0,8% ali prodaja kod kuće zadržala je  snažnije parametre u odnosu na izvozni promet koji je smanjen za -3,0% na 469,2 mil. EUR, gledajući mjesečnu razinu. U siječnju i ožujku izvoz se razvijao malo bolje, dok je u veljači domaće poslovanje bilo neznatno poboljšano.

Gledajući akumulativno tijekom prva četiri mjeseca, promet u njemačkoj industriji namještaja smanjio se za -0,9%, na 5,99 mlrd. EUR. Pad u razdoblju I-IV od -0,9% zabilježen je u domaćem poslovanju s prihodima od 4,08mlrd. EUR te od -1,0% u izvozu koji je prihodovao 1,90mlrd. EUR. Možemo zaključiti kako su pad izvoza te smanjenje prodaje kod kuće bili gotovo na istoj razini.

Neki podsektori su ostvarili pozitivne rezultate, a najznačajnija povećanja bilježe proizvođači uredskog namještaja +4,5% s 753,8 mil. EUR prometa te namještaj za trgovine i opremanje s rastom od +4,5% i prihodomod 582,1 mil. EUR. Promet proizvodnje kuhinjskog namještaja iznosio je 1,63 mlrd. EUR što je ipak povećanje od +1,5% u odnosu na prethodnu godinu. Ostali podsektori nisu zabilježili veća odstupanja.

Comments are closed.