KOLUMNIST LONČARIĆ NAVODI KAKO ZAOSTAJEMO ZA EU: Nisu više dovoljni sirovina i tradicija!

Nova godina i novo desetljeće pred drvnu industriju stavljaju neke stare, ali i neke nove izazove kad je u pitanju globalno tržište, a cijelu situaciju sumirao je analitičar drvne industrije i kolumnist DRVO & NAMJEŠTAJ Juraj Lončarić kroz objavu u Poslovnom dnevniku.

Kao jedan od strateških ciljeva industrijske strategije Lončarić je istaknuo povećanje profitabilnosti poduzeća. – U realnosti industrijske operative traži se implementacija novih i boljih rješenja. Izazov je to sadašnjosti i budućnosti – naglasio je Lončarić i istaknuo tzv. „6 vektora optimizma“. Prije svega, potrebno je identificirati ključne strategijske prilike i prijetnje u međunarodnom okruženju jer je posve pogrešno donositi odluke o razvoju domaće industrije temeljem stanja na hrvatskom tržištu jer glavnina proizvoda izvozi.

Nadalje, potrebno je ulagati u dizajn jer namještaj s višom dodanom vrijednosti diže prodajne cijene i otvara nova tržišta. – Inozemna konkurencija, europski lideri u proizvodnji namještaja obilno koriste srednje visoke tehnologije, digitalizaciju, složene CNC strojeve, obradne centre, automatizaciju i robotiku. Sve to za izradu namještaja više dodane vrijednosti – objašnjava Lončarić i nadodaje kako bi o budućnosti naše proizvodnje trebali odlučivati temeljem poslovnih rezultata dokazano rentabilne industrije u EU jer prosjek naše djelatnosti proizvodnje namještaja posluje na granici rentabilnosti.

Isto tako, naglašava, kako ni dugogodišnja tradicija niti domaći izvori vrijedne sirovine više nisu  dovoljne komparativne prednosti u izgradnji održive globalne konkurentske sposobnosti svakog pojedinog proizvodnog poduzeća. Još jedna vrlo važna stavka je i zadovoljavanje potreba i želja kupaca te postizanje komparativne prednosti, a ključna osobina tržišnih lidera u EU je provedba poslovne strategije temeljene na orijentaciji na potrošače i tržište. –U izvozu naše tvornice primjenjuju strategiju orijentacije na proizvodnju, na tehnološki proces izrade. Prečesto se zapostavlja komercijalizacija izvoza – zaključio je Lončarić.

 

Comments are closed.