U AMERICI TRAŽE PAMETNE PODOVE: Raste potražnja za inovativnim podovima s niskim udjelom ugljika

U pomalo sumornoj slici na globalnom tržištu podova odskače potražnja za podovima s niskim udjelom ugljika, posebice u SAD-u. Taj trend je potaknut velikim inovacijama i napretkom u primjeni održivih materijala i sve većim fokusom na integraciju rješenja za podove koja koriste tehnologije pametnog doma. Treba naglasiti i rastuću potražnju za ekološkim certifikatima za zgrade, kao što je LEED i velika ulaganja u zelenu gradnju. Sve navedeno potiče rast tržišta i polako mijenja loše trendove koji su u posljednjim mjesecima dominirali na tržištu parketa. Naime, „pametni podovi“ postaji novi sektor u nastajanju, koji pametno ističe i naglašava smanjenje emisije ugljika, kroz ugradnju održivih materijala poput bambusa, pluta, recikliranog drva ili ekološkog linoleuma, nudeći tržištu zeleniju alternativu prema tradicionalnoj ponudi podova, posebice kod masivnog parketa kome ekolozi i zeleni aktivisti prigovaraju zbog prevelikog resursnog opterećenja na šumski sustav. Pojednostavljeno rečeno, bolje prolaze višeslojni parketi koji samo za gornji sloj koriste plemenite vrste drva, a ostatak je od kompozitnih materijala ili od lošije vrste drva.

Sjeverna Amerika prednjači na ovom novom tržištu zahvaljujući osviještenim kupcima, ali i snažnim lokalnim ulaganjima u održive prakse, a sve to je podržano kroz vladine politike koje favoriziraju ekološki prihvatljive proizvode. Na tržištu se uočavaju i kooperacije i suradnja različitih tvrtki koje zajednički nude značajne inovacije, poput partnerstva Milliken&Company s Orakom, a hvale se i podne ploče Kingspan Grupe. Američki mediji ističu sve veće napore industrije podova prema povećanju održivosti i prema smanjenju emisije ugljika, štoviše, mnogi kupci prate i ugljični otisak proizvođača te se raspituju o skladištenju ugljika u drvne materijale koji se koriste pri gradnji kuća. Ovi trendovi u razvoju industrije drvenih podova, ali i podova općenito baziraju se na suradnji s akademskom zajednicom u istraživanju i razvoju (R&D), čime se učvršćuje vodstvo Sjeverne Amerike na globalnom tržištu podova s niskim udjelom ugljika, jer vodeće kineske tvrtke već primjenjuju i kopiraju nova tržišna znanja i pripremaju slične inovacije u podovima.

Isto tako, američki stambeni sektor pokreće velik dio potražnje, stoga se s velikom pažnjom prate trendovi u izdavanju građevinskih dozvola za stambenu i poslovnu gradnju. Potrošači su sve osvješteniji, oni redovito već kroz projekte novih objekata traže zdravija, zelena i održiva rješenja koja će poboljšati opremanje doma i njihov stambeni prostor učiniti još zdravijim, poželjnijim i vrjednijim. Za europske sektorske analitičare je upravo to vrlo važno, gotovo krucijalno budući da drvo u SAD-u i dalje ostaje najbolji izbor za podove, jer se posebno u visokoj kategoriji skuplje gradnje radi o vrlo traženom materijalu kojem se investitori sve više vraćaju zbog njegovih prirodnih i obnovljivih kvaliteta. Tržište se polako konsolidira, promjene se javljaju i kod tepiha i PVC podova jer je tržište potaknuto signalima nove gradnje spremno za daljnje širenje. Ako tržište raste, potrebni su novi proizvodi i ambiciozne tvrtke koje slijede strategije rasta, bilo kroz lansiranje inovativnih proizvoda, bilo kroz gradnju novih tvornica, spajanja i preuzimanja konkurenata. Na kraju treba naglasiti kako ovakve proizvode nije lako proizvesti, jer se oni baziraju na primjeni čitavog niza inovacija, partnerstva i potrebnih visokih tehnoloških ulaganja, a sve uslijed želje da ti novi podovi budu pozicionirani na svjetskom tržištu kao proizvodi visokih prihoda sa značajnim potencijalom za daljnje širenje i rast. Može se zaključiti kako opisani trend uopće nije nova pojava, jer iz Amerike već više od jednog stoljeća stižu brojne proizvodne, ali i tržišne i socijalne inovacije koje potom preplavljuju ostale kontinente.

Comments are closed.