U sljedećih godinu dana čak 60% kućanstava planira štedjeti na namještaju

Kohlbach / KBE Bioenergie

Prema istraživanju koje je proveo međunarodni institut za istraživanja GfK, čak 60% kućanstava u narednoj godini planira štedjeti na namještaju. Građane je na to potaknula financijska krizaa, ali i činjenica da je u Hrvatskoj namještaj skup u usporedbi sa zemljama iz okruženja, ali i u usporedbi s nekim zemljama EU. Ne čudi stoga činjenica da je za 75% kućanstava cijena presudan kriterij pri odabiru namještaja, a tek onda sljede kvaliteta sa 50%, dizajn sa 40%, funkcionalnost 20% te ime proizvođača sa 5%. Namjeru kupnje namještaja i opreme za kućanstvo u 2009. godini iskazuje tek približno trećina kućanstava. Među njima oko 20% planira kupiti kompletnu kuhinju ili oko 15% kompletnu spavaću sobu ili dnevni boravak. Većina planiranih kupovina se svodi na pojedine dijelove opreme za kućanstvo (tepih, zavjese, stol, ormar itd.). Prepoznatljivost trgovina namještajem ocijenjivana je prema dva kriterija: spontanoj poznatosti i potaknutim dosjećanjem. U oba slučaja u vrhu se našla LESNINA, a u stopu je prate PRIMA i PEVEC, dok je puno spominjanu IKEU istaknulo tek 12% ispitanika. Po broju posjeta trgovinama redoslijed je gotovo identičan, LESNINA i PEVEC vode sa 50%, slijede PRIMA, EMMEZETA i KIKA.