U Opatiji ostvareni uspješni kontakti arhitekata, hotelijera i domaćih namještajaca

Vrlo intenzivan program 2. međunarodne konferencije o uređenju interijera, održane pred dva tjedna s temom hotelskih interijera, ponudio je priliku za predstavljanje niza noviteta koji su trebali poboljšati imidž domaćih dobavljača opreme za hotelijerstvo. Samo 20% ukupne hotelske opreme ugrađene na Jadranu odnosi se na hrvatske proizvođače, u čemu domaća drvna industrija vidi svoju priliku. Dodatni joj je motiv to što je hotelski sektor unatoč kriznom okruženju zadržao velik investicijski potencijal. Više od 300 sudionika konferencije je kroz prezentacije i panel rasprave zaključilo da je riječ o dobroj platformi za spajanje drvnog sektora s hotelijerima koji ulaze u kategoriju najpoželjnijih kupaca na domaćem tržištu iako se bez institucionalne potpore teško može očekivati bolje povezivanje ovih dvaju sektora. Osim jačanja konkurentnosti, domaćoj je drvnoj industriji potrebna kvalitetnija promidžba. Izvozimo masivni namještaj za svjetske hotele, a domaći hotelijeri to ne znaju budući da nisu detaljnije upoznati s našom kvalitetom i ponudom, moglo se čuti u Opatiji, gdje je naveden primjer virovitičkog Tvina koji već 20-ak godina surađuje sa švedskom Ikeom, ali teško prolazi na domaćim natječajima za hotele. Iako je zastupljenost drvne industrije u hotelskoj opremi na niskim granama, u pojedinim segmentima proizvoda ta industrija prednjači pred stranom konkurencijom. Velik udio tržišta hotelskih kreveta i madraca drže domaće tvrtke Hespo, Perfecta i Bernarda. Hrvatska drvna industrija želi pokazati hotelijerima da su domaći proizvodi inovativni, da primjerice naši prozori predstavljaju najnovija rješenja za energetsku učinkovitost; stoga je u Opatiji hotelijerima ponuđeno grijanje na drvene pelete koje je 40% jeftinije od nafte i 30% od plina. Ivan Srakovčić, vlasnik hotela Korana Karlovac i potpredsjednik Hrvatske udruge malih i obiteljskih hotela, najveći problem trenutno vidi u energetici budući da je poskupljenjem cijene plina trošak proizvodnje energije u hotelu Korana s 80.000 KN (2009.) skočio prošle godine na 170.000 KN pa ozbiljno razmišlja o uvođenju sustava na pelet o čemu je obavio razgovore s dobavljačima opreme za pelet već na konferenciji u Opatiji.