Potrošači pozitivno nastrojeni prema uporabi drvenih podnih obloga

Kohlbach / KBE Bioenergie

Keramičke podne obloge najpopularnija su vrsta podnih obloga u Europi te se mogu pronaći u 90% kućanstava. Drugo mjesto zauzima parket (46%), nakon čega slijedi laminat (33%). Tapison (24%) i vinil (16%), kao najnepopularnije vrste podnih obloga, polako gube tržišnu zastupljenost. Popularnost drvenih podnih obloga razlikuje se od zemlje do zemlje. Na vrhu se poretka nalazi Švedska, gdje se drveni podovi mogu pronaći u 8 od 10 kućanstva, nakon čega slijede Poljska (71%) i Austrija (65%). Najmanja zastupljenost drvenih podova primijećena je u Španjolskoj (17%). U protekle se dvije godine u svim zemljama opaža blagi porast tržišne zastupljenosti drvenih podnih obloga. Od ključne su važnosti informacije o održavanju i čišćenju podnih obloga. Nadalje, tijekom proteklih godina, primijećeno je da kupci sve više poklanjaju pažnju na mišljenje stručnjaka prilikom donošenja odluke o kupnji podnih obloga (38%), kao i vlastitom ranijem iskustvu (41%). Ljudi povezuju drvene podove s osjećajem topline i ugode, uzimajući u obzir i ekološku dimenziju te ih smatraju dobrom dugoročnom investicijom. Takvi su zaključci europske ankete potrošača o uporabi parketa tvrtke InSites Consulting provedene u 7 europskih zemalja, koju je naručilo Europsko udruženje proizvođača parketa (FEP).