Beč: Regionalna kampanja za drvo u SEE je sve izglednija

Kohlbach / KBE Bioenergie

U Beču se 26. svibnja održao radni sastanak svjetske mreže promocijskih kampanja, a Austrija sa svojom kampanjom “Proholz” predstavlja najbolju svjetsku praksu, ocjenjeno je na ovom skupu. Austrija želi biti inovativna u cijelom gospodarstvu, a šumarstvo i prerada drva predstavljaju njezine snažne industrijske grane u kojima se ostvaruju globalno zapaženi rezultati. Finska također spada u kategoriju zemalja koje snažno podupiru i promoviraju preradu drva pa je finski ministar nedavno osnovao radno povjerenstvo za dodatno unaprijeđenje korištenja drva iako je već sada Finska, s potrošnjom preko 1 kubika po glavi stanovnika, jedna od najboljih zemalja u svijetu. Skandinavski model promocije drva imao je pionirski značaj u svijetu, budući da su Skandinavci zajednički još pred dva desetljeća pokrenuli regionalnu kampanju. Na skupu su prezentirana iskustva iz mnogih europskih zemalja te iz Kine, SAD i Kanade. Vrlo korisne prezentacije imali su predstavnici francuske kampanje “BOIS” koja je ostvarila impresivne rezultate oko web promocije (ostvareno je preko 3 milijuna klikova tijekom prošle godine) i oko atraktivnih reklama na TV-u. Svaki tjedan na francuski web se instaliraju tri nova tri-minutna dokumentarna filma o drvu, a bilježe se dobre reakcije ciljanih skupina. O daljnjim planovima austrijske kampanje ali i o očekivanjima u jugoistočnoj Europi govorili su Georg Binder i Višnja Jurnjak, a dosad ostvarene promocijske aktivnosti bile su vrlo uspješne, poglavito u dijelu edukacije ciljenih skupina poput arhitekata. O važnosti prerade drva, promocijskim iskustvima i mogućim daljnim smjerovima djelovanja kod promocije uporabe drva u Regiji SEE prezentaciju je održao Marijan Kavran, direktor Drvnog klastera. Očekuje se da bi tako koncipirana kampanja izazvala dobre reakcije lokalnog stanovništva koje je tradicionalno okrenuto drvu kao graditeljskom materijalu iako je u tranzicijskom periodu dio projektanata često pribjegavao instant rješenjima na bazi umjetnih graditeljskih materijala pa se danas kroz medije sve više ističu loši primjeri ugradnje PVC stolarije ili laminata na podovima. Konkretni projektni prijedlozi za regionalnu kampanju bit će upućeneni zainteresiranim stranama do jeseni.